Laatste nieuws
Met Verwijshulp Hoeksche Waard willen wij de inwoners van de Hoeksche Waard voor kortdurend verblijf zo snel mogelijk de juiste zorg op de juist plaats bieden. Niet alleen om hen op dat moment te kunnen helpen, maar ook om het mogelijk te maken dat zij langer zelfstandig thuis kunnen wonen.
Voor wie is Verwijshulp Hoeksche Waard?
Verwijzers die vragen hebben over kortdurend verblijf of op zoek zijn naar een beschikbare plek, kunnen bij Verwijshulp Hoeksche Waard terecht. Onze zorgbemiddelaars hebben actueel inzicht in de beschikbare capaciteit in de regio. Zodra u als verwijzer een cliënt aanmeldt, bekijken we samen welke zorg nodig is en op welke locatie deze het best geboden kan worden.
Wanneer kunt u contact opnemen?
Verwijshulp Hoeksche Waard is beschikbaar voor alle vormen van kortdurend verblijf op zorglocaties, met als uitgangspunt terugkeer naar huis. Bij vragen of bij de zoektocht naar een beschikbare plek kan contact worden opgenomen.
Sinds 2024 is ook ondersteuning mogelijk bij vragen en aanmeldingen voor Casemanagement Dementie. Er wordt gezorgd voor een duidelijke route naar passende begeleiding, inclusief het beheer van wachtlijsten.
De dienstverlening wordt voortdurend doorontwikkeld. Er wordt actief onderzocht welke aanvullende diensten nodig zijn om verwijzers nog beter te ondersteunen bij een snelle en complete aanmelding.
Hoe kunt u contact opnemen?
U kunt ons maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereiken op nummer 085 - 000 46 99. Wij helpen u en uw cliënt graag naar een beschikbare, passende locatie voor kortdurend verblijf in de Hoeksche Waard.
Wie krijgt u aan de lijn?
Verwijshulp Hoeksche Waard is een initiatief van zorgaanbieders Alerimus, Zorgwaard, Cavent en Heemzicht. Speciaal opgeleide zorgbemiddelaars van Alerimus en Zorgwaard bemensen deze hulplijn van Verwijshulp Hoeksche Waard.
Welke informatie hebben wij nodig om u te kunnen helpen?
Als u een aanmelding heeft voor een kortdurend verblijf hebben wij de volgende informatie over de cliënt nodig om te kunnen helpen:
- NAW-gegevens;
- BSN-nummer;
- Verzekeringsgegevens;
- Beschrijving van de zorgvraag;
- Actueel medicatieoverzicht;
- (Indien van toepassing) laatste episodelijst met diagnose en nevendiagnoses
- (Indien van toepassing) ELV-afweging
Deze gegevens worden door u aangeleverd tijdens de aanmelding. U meldt uw cliënt aan in de beveiligde omgeving van Point.
Voor logeerzorg blijft de aanmeldroute via de gemeente bestaan.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Voor vragen of aanvullende informatie kan contact worden opgenomen via 085 - 000 46 99 of per e-mail via contact@verwijshulphw.nl.